Windows Uzaktan Yardım (Ekran Paylaşımı)

Aynı network ağında olan bir bilgisayarı uzaktan yönetmemizi sağlayan, Windows içinde yer alan bir uygulamadır. Yardım istenen bir bilgisayarda müdehaleye izin vermeden, sadece ekranı görebilmenizi sağlamaktadır. Ekran paylaşımıyla kullanıcı yönlendirmemiz daha kolay olabilir. İçerisinde birde chat alanı bulunmaktadır.

Sistemin çalışması; bir davet dosyasını iletilmesi ile başlar. Dosya iletildiği anda tek kullanımlık bir şifre oluşmakta, bu şifreyi karşı tarafla paylaşın. Destek sağlayan personel şifreyi girdiği anda, ekranınızı görebilmektedir. İstediğiniz anda, paylaşımınız anında ekranınızda beliren Pop-up penceresinin "x" tıklamanızla da bağlantıyı sonlandırılabilirsiniz.

Özellikle; kurumsal firmalarda destek amaçlı PC'lere kurulan "Agent" bozulma, çalışmama gibi durumlarda sorun tespiti için bir alternatif olabilir.

Yardım isteyen:
"Win +R" tuşlarına basarak, Çalıştır penceresini açın. "msra" komutunu girip "Tamam" tuşuna basın.

Windows uzaktan yardım için, İlk seçeneği işaretleyin. "Güvendiğiniz birisini size yardım etmeye davet edin"

İkinci pencerede, "Davet göndermek için e-posta kullan" tıklayın. Kurulu bir mail adresi yok ise (ilk seçenek olan "Bu daveti dosya olarak kaydet" seçimine tıklayıp, bilgisayarınıza kaydedin. Web üzerinden açabileceğiniz bir mail veya paylaşım platformu ile dosyayı ek yaparak ve şifre bilgisini iletmenizle de destek alabilirsiniz.

Üçüncü pencere sonrası, varsayılan postanızı açarak, yardım dosyasını açılan maile ekler.

Hazır bir bildirim eklentisi ile, mail açılır.

Destek alacağınız kullanıcının mail adresini yazıp, gönder tuşuna basınız.

Mail gönderim sonrası, tek kullanımlık şifre oluşur. Bağlantı izni için "Evet" butonuna tıklayın.

Yardım desteği veren:
Gelen maildeki eklentiye çift tıklanarak açılır.


Yardım isteyen personelin paylaşacağı (SMS, Mail, Whatsapp, Arama) ile bildireceği şifre girilir.

Tek kullanımlık şifre girildikten sonra, "Tamam" butonuna basınız.

Kısa bir bekleme ile senkronizasyon sağlanır.

Bağlantı sağlandığında, internet bant genişliğine göre minimum ölçüde açılmaktadır. Arka plan rengi siyah olarak yansır. Ekranını paylaşan personel, Ayarlar sekmesine tıklamasıyla açılan pencerede, bant genişliği "Düşük" seviyede görür.

Bant genişliğini "Yüksek" konuma alıp, "Tamam" butonuna basarak çözünürlük yükseltilebilir.

Çözünürlük yükseltildiğinde, destek veren personel arka plan tüm renkleri ekran paylaşımında görebilir.

Yardım isteyen, kendi penceresinde "Sohbet" alanına tıkladığında, sohbet alanı aktif olur.

Karşılıklı yazışmalar mümkün olabilmektedir. "Duraklat" alanına basarak bağlantı kopmadan paylaşımı durdurabilir, (karşı tarafa full siyah ekran olarak yansır, bir daha butona basılınca bağlantı kaldığı yerden devam eder. Pop-up penceresinin sağ üst köşe "x" basılmasıyla bağlantı tamamen sonlandırabilir.


Kaynaklar:
* http://sistemakademisi.org/msra-microsoft-remote-assistance-uzaktan-yardim-araci
* https://learn.microsoft.com/en-us/answers/questions/380580/windows-remote-assistance-msra
* https://www.fastie.com/help/msra
* https://itmhelpdesk.rmagroup.net/knowledgebase.php?article=323
* https://www.isunshare.com/windows-10/5-ways-to-open-remote-assistance-in-windows-10.html
* http://www.aspirecs.com/Support/Support_RemoteAssistance.htm