"Visual Studio" Console Çalışmaları

Karşılama mesajı: Console.WriteLine("Hello World!");
Ekran Çıktısı:


Mesaj sonrası, detayları ayırma (Basılan Tuş/Mesaj bilgisi) Console.ReadKey();
Ekran Çıktısı:
İlk ekranda, Sonuç yansır. Herhangi bir tuşa basında, durum bilgisi yansıtır.


Söz Dizilimleri: 
Örnek 1: "İnt" 
Ekran Çıktısı:

Örnek 2: "Var
Ekran Çıktısı:

Örnek 3: "Console.WriteLine(z.GetType());" "z" nin türü hakkında bilgi alma.
Ekran Çıktısı: Türünün, "String", (Alfa Numerik) olduğu anlaşılmaktadır.

Örnek 4: "" İfadelerini kaldırarak, veri türünü değiştirme.
Ekran Çıktısı: 

Örnek 5: "."lı sayı" ile veri türünü değiştirme.
Ekran Çıktısı: 


Değişkenler:
Örnek 1: Tipler.

Örnek 2: Tipler (Ekrana mesajla birlikte "Merhaba", isim yazmasını bekleriz.)
Ekran Çıktısı: 

Örnek 3: Tipler (Ekrana mesajla birlikte "Merhaba", isim yazma. (Kod Kısaltma)
Ekran Çıktısı: 

Örnek 4: Tipler (Değişkeni iki defa kullanıp, iki farklı değer ürettiğini görme.)
Ekran Çıktısı: 

Örnek 5: Tipler (İşlem akışında isim değişimi sonrası, çıktı durumları)
Ekran Çıktısı: 

Örnek 6: Değişkenin birden fazla kullanımı, "O anki, bellek görüntüsüne göre çıktı durumları"
Ekran Çıktısı: 


Karakter sabitleri:
Örnek 1: Kod bloğunu, Açıklama satırına dönüştür veya dönüşümü kaldır.

Örnek 2-1: Kod bloğunu, bir metot olarak dışarı alma. ("Ctrl"+".") /"Yöntemi ayıkla"

Örnek 2-2: "NewMethot" tıkla, yeni isim tanımla.

Örnek 2-3: Yeni isim verme sonrası, "Değişiklikleri Ön izle" kutucuğu tıkla /Uygula.

Örnek 2-4: Ön izleme penceresi görünür. "Uygula" butonuna tıkla.

Örnek 2-5:
 Kod Bloğu, Yeni Method olarak eklendi. "+" ikonuna basarak daraltılabilir, kullanılabilir.


String İfade:
Ekran Çıktısı: 

String İfade 1: Kelimeleri satır satır yazdırma (String ifade de kaçış oluşturma) "\n"
Ekran Çıktısı: 

String İfade 2: Kelimeler arası "Tab" tuşuna basılmış gibi boşluk oluştursun. "\t"
Ekran Çıktısı: 

String İfade 3: Alert (Uyarı) üretme. "\a"
Ekran Çıktısı: (Çalışma anında 1sn Ses üretir.) 

String İfade 4-1: Dizin adresi kullanımı Adreste kullanılan "\" kaçış parametresi olarak algılanmakta. "\Sayfada hata olarak yansımakta. Dizin adreslerinde çift "\\" kullanılmalı. 
Ekran Çıktısı:

String İfade 4-2: Dizin adresi kullanımı Adreste kullanılan "\" kaçış parametresi olarak algılanmakta. 
2.Yöntem; Dizin adresinin başında, tırnak işaretinden önce "@" kullanılmalıdır. 
Ekran Çıktısı:

Dize değişmezleri 1 "Console.ReadKey" basılan tuşun, küçük ve Büyük halini vermekte.
Ekran Çıktısı:

Dize değişmezleri 2 "Console.ReadKey" basılan tuşun, iki küçük halini vermekte. "KeyChar"
Ekran Çıktısı:

String İfade:
Ekran Çıktısı:


String İfadeler: 
    (ifade);                 Tırnak içindeki ifadeyi yansıtır.
    (ifade.Length);                 Karakter sayısını verir.
    (ifade.ToUpper());         Tümünü Büyük harf yap.
    (ifade.ToLower());         Tümünü Küçük harf yap.
    (ifade.TrimStart());         Baştaki boşluğu sil.
    (ifade.TrimEnd());         Sondaki boşluğu sil.
    (ifade[0]);                 İlk karakteri yansıt (Örnekte "1 boşluk" yer almakta)
    (ifade[2]);                 İkinci karakteri yansıt.
    (ifade[3]);                 Üçüncü karakteri yansıt.
    (ifade[ifade.Length-2]);         Sondan ikinci karakteri yansıt.
Ekran Çıktısı:


Aritmetik Operatörler:
Ekran Çıktısı:


İlişkisel Operatörler:
Ekran Çıktısı:

İlişkisel Operatörlerin; "VE" (&&), "VEYA" (||) ile kullanımı:
Ekran Çıktısı:

İlişkisel Operatörlerin; "NOT" (DEĞİL), "VE" (&&), "VEYA" (||) ile kullanımı:
Ekran Çıktısı:


"İF" - "ELSE" yapıları; (Tek/Çift Sayı):

Ekran Çıktısı: (Bir sayı giriniz.)

Ekran Çıktısı: (Ör: Çift bir sayı girip (4) Enter tuşuna basıldıktan sonrası)

Uygulamayı yeniden çalıştırın. Ekran Çıktısı: (Bir sayı giriniz.)

Ekran Çıktısı: (Ör: Çift bir sayı girip (7) Enter tuşuna basıldıktan sonrası)


"İF" - "ELSE" yapıları; (Mutlak Sayı):

Ekran Çıktısı: (Bir sayı giriniz.)

Ekran Çıktısı: (Ör: Pozitif bir sayı girip, Enter tuşuna basıldıktan sonrası)

Ekran Çıktısı: 
Uygulamayı yeniden çalıştırın. (Ör: Negatif bir sayı girip, Enter tuşuna basıldıktan sonrası)


"İF" - "ELSE" yapıları; (Rakam, Küçük karakter, Büyük karakter, Bilinmeyen karakter):

Ekran Çıktısı: Büyük harf "A" girildi. 

Ekran Çıktısı: Küçük harf "a" girildi.

Ekran Çıktısı: Rakam "1" girildi.

Ekran Çıktısı: Karakter  "!" girildi.


"Switch" - "Case" yapıları; Sadece bir durumun gerçekleşmesi sonrası dallanma olur.

İşlem sırasını değerlerin sıra karşılığı belirler. "0" birinci adıma gelmekte "3" dördünce adıma.

Ekran Çıktısı: "0" değeri ilk seçim anlamı taşıdığından, İşlem Toplamadır.

İşlem seçim değeri değişimi;

Ekran Çıktısı: "2" değeri ilk seçim anlamı taşıdığından, İşlem Çarpmadır.

İşlem Sırasının Rastgele çalışması: İşlemlerin yanına (1-4) sayı girilmesi.
Komut (new Random().Next(1,4)); ifadesi ile, aralığın belirlenmesi esasına dayanır.

Ekran Çıktısı: Her çalıştırılmada, farklı bir işlem, random (Rastgele) çalışır.


DÖNGÜLER "While" yapıları; ("iken" anlamına gelmektedir.):
"i" değeri artmazsa, sonsuz döngü elde edilir. Kendini tekrar eden , yenileyen bir yapı oluşur. Müdahale edilmediği sürece çalışmaya devam eder. "Ctrl+C" tuşuna basılınca, kod kesilebilir.

Ekran Çıktısı:


DÖNGÜLER "While" yapıları; (Sayaç ekleme):
"sayac++" Kendini devamlı arttıran ve değeri ekrana yazan sonsuz bir yapı oluşur. Müdahale edilmediği sürece çalışmaya devam eder. "Ctrl+C" tuşuna basılınca, kod kesilebilir.

Ekran Çıktısı:


DÖNGÜLER "While" yapıları; (Sayaç değerini arttırma):
"sayac "i" değerini "i<10" 'dan küçük olan değere ulaşıncaya kadar arttırır. "9" 'a ulaşınca, durur. Mesajı yansıtır.

Ekran Çıktısı:


DÖNGÜLER "Debug yapıları; (Değişimleri gözlemlemek):
Çalışmayı izleme. Pointer ekle (Program akış akış numarasının soluna tıkla), takip edilmek istenen değere tıkla beliren ataç'a tıkla.

Ekran görüntüsü almak için, "Debug" etkinleştirme. (Windows, Locals) tıkla.

Programı, adım adım ilerletme ikonuna tıklanmasıyla veya "F10" tuşuyla ilerletilebilir.

Programın her döngüde sayacı arttırması.

İlerlemenin sayaca yansıması ve ilerleme.


DÖNGÜLER "While" yapıları; (Sayaç değerini, Dikey arttırma):
Sayaç birden başlayarak, bir bir arttırma sonrasında "10 değerine ulaşıncaya kadar bir çıktı oluşturur.

Ekran Çıktısı:


DÖNGÜLER "While" yapıları; (Sayaç değerini, Yatay arttırma):
Sayaç birden başlayarak, bir bir arttırma sonrasında "10 değerine ulaşıncaya kadar bir çıktı oluşturur.
"Console.WriteLine" ifadesindeki "Line" kelimesini sildiğimizde, "Console.Write" ifadesiyle, yatay olarak veri yazdırır.

Ekran Çıktısı:


DÖNGÜLER "While" yapıları; (Sayaç değerini, Yatay arttırma - Aralarında bir boşluk bırakma):
Sayaç birden başlayarak, bir bir arttırma sonrasında "10 değerine ulaşıncaya kadar bir çıktı oluşturur.
"Console.WriteLine" ifadesindeki "Line" kelimesini sildiğimizde, "Console.Write" ifadesiyle, yatay olarak veri yazdırır. Aralarında bir boşluk için "sayac" yanına (+ " ") ifadesi eklenir.

Ekran Çıktısı:


DÖNGÜLER "While" yapıları; (Sayaç değerini, Yatay arttırma - Aralarında beş karakter boşluk bırakma):
Sayaç birden başlayarak, bir bir arttırma sonrasında "10 değerine ulaşıncaya kadar bir çıktı oluşturur.
"Console.Write" ifadesiyle, yatay olarak veri yazdırır. İlk karakterden itibaren aralarında "5" boşluk eklenir. "{0,5}"

Ekran Çıktısı:


DÖNGÜLER "While" yapıları; (Sayaç değerini, Dikey arttırma - Aralarında beş karakter boşluk bırakarak karelerini yazdırma):

Ekran Çıktısı:


DÖNGÜLER "While" yapıları; (Sayaç değerini, "10" dan başlayıp, sayaç değeri "0" 'a varıncaya kadar dikey azaltma ve aralarında beş karakter boşluk bırakarak karelerini yazdırma):

Ekran Çıktısı:


DÖNGÜLER "Do" "While" yapıları; (Bir sayı girilmesini isteme, ardından girilen sayı değeri kadar "2" 'den başlayarak, ikişer ikişer ekrana yazdırma):

Ekran Çıktısı 1:

Ekran Çıktısı 2:

Ekran Çıktısı 3:

DÖNGÜLER "for" yapıları; ("0" dan başlayarak, beşer beşer arttırarak "50" ye kadar ekrana yazdırma):

Ekran Çıktısı:


DÖNGÜLER "for" yapıları; ("50" dan başlayarak, beşer beşer azaltarak "0" a kadar ekrana yazdırma):

Ekran Çıktısı:


DÖNGÜLER "for" yapıları; (Sayaç değerini, Dikey arttırma - Aralarında üç karakter boşluk bırakarak karelerini yazdırma):

Ekran Çıktısı:


DÖNGÜLER "for" yapıları; (İki ayrı değer girmemizi istiyor. İlk değer ile 2. değer arasındaki sayıları bir bir arttırarak yatay olarak yan yana, aralarında 3 satı boşluk kalacak şekilde yazdır.):

Ekran Çıktısı: (Birinci sayı değerini giriniz)

Ekran Çıktısı: (Enter tuşuna basın)

Ekran Çıktısı: (İkinci sayı değerini giriniz)

Ekran Çıktısı: (Enter tuşuna basın)

Ekran Çıktısı: (İlk girilen sayı ile ikinci girilen sayı arasındaki değerleri ekrana yazdırır)


DÖNGÜLER "for" yapıları; (İki ayrı değer girmemizi istiyor. İlk değer ile 2. değer arasındaki sayıları bir bir arttırarak yatay olarak yan yana, aralarında 3 satı boşluk kalacak şekilde yazdır. İçlerinde üç ve üçün katı bir değere rastlarsan atla devam et, ekranda gösterme):

Ekran Çıktısı: (İlk girilen sayı: "2", İkinci girilen sayı: "10" arasındaki değerleri ekrana yazdırırken içinde üç ve üçün katı göstermeyen bir çıktı verir.)


DÖNGÜLER "for" yapıları; (İki ayrı değer girmemizi istiyor. İlk değer ile 2. değer arasındaki sayıları bir bir arttırarak yatay olarak yan yana, aralarında 3 satı boşluk kalacak şekilde yazdır. İkinci girilen değer, ne olursa olsun "100" sayısına ulaşınca programı kır, ekrana yazdırmayı durdur.):

Ekran Çıktısı: (İlk değer "5", ikinci girilen değer "100" program "100" değerine ulaşınca, koşuldaki gibi ekrana yazdırmayı durdurdu.)


DÖNGÜLER "for" yapıları; (İç içe iki döngü): Ekrana "*" yazdırma. 5*5 = 25 Yıldız Yan yana

Ekran Çıktısı: 


DÖNGÜLER "for" yapıları; (İç içe iki döngü): Ekrana "*" yazdırma. 5*5 = 25 Yıldız Alt alta yana

Ekran Çıktısı: 


DÖNGÜLER "for" yapıları; "i" ve "j" değerlerini for yapısında inceleme:

Ekran Çıktısı: 


DÖNGÜLER "for" yapıları; "i" ve "j" değerlerini arttırmayıp, ekranda görüntülenecek olan değerlerin, değerini arttırma :

Ekran Çıktısı: 


DÖNGÜLER "for" yapıları; "i" ve "j" değerlerini kısıtlayarak, Üçgen Yıldız çıktısı alma:

Ekran Çıktısı: 


DÖNGÜLER "for" yapıları; "i" ve "j" değerlerini kısıtlayarak, Üçgen Yıldız çıktısı alma;
Sayı değerini, kullanıcının girmesi isteniyor, değere göre çıktı oluşmaktadır. (Örnek "15") :

Ekran Çıktısı: 


DİZİLER Referans tipli dizi tanımlama.

Ekran Çıktısı: 


DİZİLER Referans tipli dizi tanımlama. (Dizi Tanımlama & Dizi başlatma) aynı satırda;

Ekran Çıktısı: 


DİZİLER Referans tipli dizi tanımlama. (Dizi Tanımlama & Dizi başlatma & Değer Atama) aynı satırda;

Ekran Çıktısı: 


DİZİLER Referans tipli dizi tanımlama. (Dizi Tanımlama & Dizi başlatma & Değer Atama) aynı satırda;
"int []" içerisindeki değeri kaldırarak dinamik bir yapıya çevrildi. Aşağıda  "numaralar.Length" de dinamikti, Dizinin uzunluğunu dinamik olarak alabildiğimiz için; "new int [] {}" süslü parantez içine değer eklesek bile dizi genişleyerek oluşacaktır.

Ekran Çıktısı: 


DİZİLER Referans tipli dizi tanımlama. (Dizi Tanımlama & Dizi başlatma & Değer Atama) aynı satırda;
"int []" içerisindeki değeri kaldırarak dinamik bir yapıya çevrildi. Aşağıda  "numaralar.Length" de dinamikti, Dizinin uzunluğunu dinamik olarak alabildiğimiz için; "new int []" kaldırsak bile, "{}" süslü parantez den dolayı ve içine değer eklesek bile dizi genişleyerek oluşacaktır.

Ekran Çıktısı: 


DİZİLER Referans tipli dizinin sırası ve karşılık değerleri;

Ekran Çıktısı: 


Çok Boyutlu Diziler Boyut bilgisini dışarıdan alacağımız rakam kadar, Rakamların random oluşması.

Ekran Çıktısı: 

Ekran Çıktısı: "8" değeri girildi.

Ekran Çıktısı:
Girilen değer kadar, random sayılar oluştu.


Çok Boyutlu Diziler (2 Boyutlu) double [,] Virgül sayısı boyutu ifade eder, arttıkça boyut artar.

Ekran Çıktısı:


ArrayList Farklı yapılarda olan türleri, Satır satır kod ekleme ile "Object" olarak çıktı alabilme.

Ekran Çıktısı:


ArrayList Farklı yapılarda olan türleri, Tek satır kod ile "Object" olarak çıktı alabilme.


Ekran Çıktısı:


Devamı Pek Yakında...