Outlook, parola sormaya devam ediyor. Ne yapmalıyım?

Outlook veya kurumsal hesaplarımızın sık sık şifre sorması, girilen şifreyi kabul etmemesinden kaynaklanır. Görev çubuğunda bulunan ikon üzerinde ünlem ve "Microsoft Outlook sunucuya bağlanamıyor " uyarısı alırsınız. Aynı sorunları sistemle haberleşen diğer uygulamalarda da alabilirsiniz. Misal (Skype kurumsal)

  • Temel ilk sebep, internet bağlantınızın kesilmesi.
  • Senkronizasyon anında bağlantı kesilmesi, local veya wifi.
  • Uzaktan çalışıyorsanız, VPN bağlantısı dosya senkronizasyonu anında kesildiyse, sonradan offline da çalışmaz. Yeniden VPN bağlantısını aktif edip senkronizasyonu tamamlanmasını sağlamalısınız.

Sık şifre sormasına örnekler: 

2. durum; Şifre değişikliği yaptınız. Bu yapılan değişiklik sonrası, Mail hesabınızın kurulu olduğu Cep telefonunda (hemen sıcağı sıcağına) senkronizasyon gerçekleşmeden değişim yapmayı unuttunuz. Sistemdeki şifre yeni, cep telefondaki eski. 3-5 senkronizasyon sonrası, hatalı giriş gibi sistemin algılayıp hesabı kilitlemesi. Outlook üzerinde şifre değişimi gerçekleştiyse, Exchange mail kurulu olan diğer sistemlerdeki uygulamalarda da şifreyi güncel olanla mutlaka değiştirmelisiniz.

3.durum; Sistem Ön belleğe alınmış kimlik bilgilerini kullanmaya devam ettiği, yeni şifreyi algılamaz. Bu durumda bağlantı sorunu oluşur. Bilgisayarınızda kayıtlı bulunan "Kimlik bilgisi Yöneticisi" adresinde bulunan şifreleri silmelisiniz. 


"Kimlik bilgisi Yöneticisi" adresini birkaç farklı yöntemle ulaşabilirsiniz. 

1.Yöntem; Görev çubuğundaki arama penceresine "denetim" yazın gelen sonuçlardan, "Denetim masası" uygulamasını  açın. 

Görüntüleme ölçütünü, "Küçük simgeler" yaptıktan sonra tüm liste görünür. "Kimlik bilgisi Yöneticisi" seçeneğine tıklayın. 

"Windows Kimlik Bilgileri" başlığına tıklayın. Şifre kaydı tutulan uygulamalar, aşağıda görünür. 

İlgili uygulama satırındaki "Aşağı ok" ikonuna tıklayıp seçimi açın. "Kaldır" seçeneğine tıklayıp onaylayarak, hafızadaki eski "Beni hatırla kaydı" şifreleri silin.  

Diğer seçenek, "Web kimlik Bilgileri" içerisinde, "Beni hatırla için, tik atılarak oluşturulan parola" browser olarak sadece, "İnternet Explorer" ve "Microsoft Edge" kayıtları yer almaktadır. Kayıtları bir önceki (üstteki) adımdaki gibi silebilirsiniz. 

2.Yöntem; Görev çubuğundaki arama penceresine "Kimlik bilgileri" yazın gelen sonuçlardan, "Kimlik Bilgileri Yöneticisi" uygulamasını  açın. 


3.Yöntem; "Win+R" tuşlarına basın. Çalıştır penceresi açılacaktır. Pencereye "control keymgr.dll" komutunu yazıp, çalıştır butonuna tıklayın. "Kimlik Bilgileri Yöneticisi" açılacaktır.  








Bu adımlardan başka, Şifreleri silebileceğiniz bir başka yöntemde bulunmaktadır.  

Kayıtlı şifre satırlarına tek tek tıklayıp "Kaldır" butonu ve "Tamam" onayı ile kaldırabilirsiniz. İşlemler bittiğinde, "Kapat" butonuna tıklayın.