Kalite - Deming Döngüsü - PUKÖ - Hizmet İyileştirme

Kalite;
* Bir mal veya hizmetin müşteri beklenti ve gereksinimlerini karşılayabilme yeteneğidir.
Müşteri tatminidir, Süreçtir, Yatırımdır, Bir programa uymak, işleri zamanında yapmaktır.
* Kalite, şartlara uygunluktur.
Kalite, bir mal ya da hizmetin belirli bir gereksinimi karşılayabilme yeteneklerini ortaya koyan karakteristiklerin tümüdür.

Tarihe yazılan sözler ve Adını yazdıranlar;
* “Kötü bir sistem iyi bir insanı her zaman yenecektir.” -Dr. W. E. Deming
* “Ne yaptığını bir süreç olarak tanımlayamıyorsan, ne yaptığını bilmiyorsundur.” -Dr. W. E. Deming
* “Planlar hiçbir şeydir, Planlama her şeydir.” - Dwight D. Eisenhower
* “Etkinlik işleri doğru yapmaktır. Etkililik doğru işleri yapmaktır.” - Peter Drucker
* “Ölçemediğinizi yönetemezsiniz” - E. Deming

Sürekli İyileştirme Şeması;
Hiçbir süreç kusursuz değildir, her zaman süreçlerde iyileştirmeye yer vardır. Sürekli iyileştirme; süreçlerin, metotların ve uygulamaların olabildiğince verimli, kesin ve etkili sonuçlar vermesini sağlama yöntemidir.
Deming Döngüsü; 
Dört aşamalı bir sürekli iyileştirme modülü olduğundan, aşamaların ilk harflerinden oluşan kısaltmayla “PUKÖ Döngüsü” olarak ifade edilir. PUKO (PDCA) “Plan, Do, Check, Act" 
Planla, Uygula, Kontrol Et, Önlem Al adımlarından oluşmaktadır.

Saygıdeğer büyüğümün, yol gösteren yaklaşımı ile bu tekrar eden yenilenen döngüye bir madde daha ekliyorum. 
“Risk al” İlerlemeyi daha ileriye taşıyacak adımlar atmamızı sağlayacak bir etken.

Planla;
Bu aşama çözülmesi gereken problemin analiz edildiği aşamadır. Sırasıyla şu adımlar uygulanır;
Problem tanımlanır, Hedefler belirlenir, Kullanılacak yöntemler seçilir. Şu soru tekrar tekrar sorulur ve eksiksiz bir cevap verilmesi beklenir: “Bu problem neden ortaya çıktı?”

Uygula;
Bu aşama, Harekete geçip işleri uygulamaya koyacak olan kişilerin belirlenip yetkilendirdiği bir aşamadır. Yöntemler uygulamaya alınır ve gerçekleştirilir, Değişiklikler yapılır, Sonuçlar değerlendirilip kaydedilir.

Kontrol Et;
Döngünün en önemli aşamalarından biridir. Bu aşamadan sonra eylemlerin gelişip gelişmediği görülecektir. Standartlara uyulup uyulmadığı kontrol edilir, Nelerin çalışıp nelerin çalışmadığı kontrol edilir. Ve her adımda ‘Neden?’ sorusu sorulur. Alınan cevaplara göre, tanımlanmış olan yöntemde geliştirmeler yapılır.

Risk Al;
Bu aşamada sorumlu risk alıp sitemi bir adım öteye taşımak için kararlar alabilmeli. Sorunlarda boğulmadan resme üst perdeden bakıp, bütününü görmeye çalışmalı. Gerektiğinde ilerleyebilmeli.
 
Önlem Al;
Döngünün son aşamasıdır. Bu aşamanın sonunda döngüye yeniden başlanılması önerilir ve böylelikle sürekli ve kesintisiz iyileştirme sağlanmış olur. İşler planlandığı gibiyse devam edilir. Herhangi bir sorun varsa bunları engellemek için harekete geçilir. Çalışma sistemi geliştirilir. Çalışan çözümler tekrar edilir.


KAYNAKLAR:
https://www.asbcert.com.tr/kalite/kalite-nedir 
https://medium.com/@aktasburak/s%C3%BCrekli-i%CC%87yile%C5%9Ftirme-kalite-y%C3%B6netimi-ve-deming-d%C3%B6ng%C3%BCs%C3%BC-5ffff83fb90c
https://www.innova.com.tr/tr/blog/ik-blog/toplam-kalite-yonetiminde-deming-dongusu
https://csideming.wordpress.com/deming-dongusu
https://scientu.net/deming-dongusu 
http://www.eurocons.com.tr/puko_dongusu-bilgi_bankasi-W.Edwards%C2%A0Deming%C2%A0ve%C2%A0PUKO%C2%A0D%C3%B6ng%C3%BCs%C3%BC.html
https://www.pem360.com/blog/ProjectManagement/PROJE-DONGUSU-4-ADAM-4-ADIM/528