Her yılın ikinci ayının
ikinci haftasının ikinci günü kutlanan Güvenli İnternet Günü 'ne katılan
milyonlarca insan, olumlu değişime ilham vermek, çevrimiçi güvenlik konularıyla
ilgili farkındalığı arttırmak ve dünya genelindeki etkinliklere katılmak için
bir araya gelmektedir.
Yıllar geçtikçe, Güvenli İnternet Günü (GİG) çevrimiçi
güvenlik takviminde bir dönüm noktası haline gelmiştir. 2004 yılında AB
SafeBorders (Güvenli Sınırlar) projesinin girişimi ile başlayan ve 2005 yılında
INSAFE (Güvenli) ağının en eski eylemlerinden biri olarak kabul edilen Güvenli
İnternet Günü, geleneksel coğrafi bölgelerin ötesine geçerek şu anda dünya
çapında yaklaşık 130 ülkede kutlanmaktadır.
Her yıl düzenli olarak yapılan Güvenli İnternet Günü
(GİG) , güncel endişeleri yansıtan bir konuyu seçmekte ve siber zorbalıktan
sosyal ağlara kadar ortaya çıkan çevrimiçi sorunların farkındalığını artırmayı
hedeflemektedir.
Güvenli İnternet Günü, herkesin teknolojiyi sorumlu, saygılı,
eleştirel ve yaratıcı bir şekilde kullanmayı bildiği; hem güvenli hem de daha
iyi bir internet oluşturmayı hedeflemektedir.
Güvenli İnternet Günü, daha iyi bir internet yaratmakta
herkesi üzerine düşeni yapması konusunda teşvik etmek amacıyla; çocuklara,
gençlere, ebeveynlere, bakıcılara, öğretmenlere, eğitimcilere ve sosyal hizmet
uzmanlarına, bunların yanı sıra sektöre, karar alıcılara ve politikacılara
ulaşmayı hedeflemektedir.
Güvenli İnternet Günü 2019, “Hep birlikte daha iyi bir
internete” sloganı ile İnternetin pozitif gücünü kutlayarak, internetin
potansiyelini kullanarak insanları bir araya getirmeyi sağlamakta ve herkesi bu
harekete katkı ve katılım sağlamaya teşvik etmektedir.
Güvenli İnternet Günü, küresel bir yaklaşımla, herkesi
bir araya getirmeye ve herkesi bu konuda rol almaya teşvik etmektedir. Bunu yapmanın birçok yolu vardır:
-Çocuklar ve gençler, internette diğer insanlara nazik ve
saygılı davranarak, kendi ve başkalarının itibarlarını koruyarak, pozitif
fırsatlar arayarak daha iyi bir internet oluşturmaya yardımcı olabilirler.
-Ebeveynler ve bakıcılar, çocuklarıyla açık bir diyalog
geliştirerek, teknolojiyi güvenli ve pozitif bir şekilde kullanmaları konusunda
onları eğiterek ve dijital bir rol model olarak; çocuklarını teknolojiyi
sorumlu, saygılı, eleştirel ve yaratıcı bir şekilde kullanma konusunda
destekleyebilirler.
-Öğretmenler, eğitimciler ve sosyal hizmet uzmanları,
öğrencilerini dijital okuryazarlık becerileriyle donatarak ve eleştirel düşünme
becerilerini geliştirerek daha iyi bir internet ortamına katkı sunabilirler.
Onları, kendi içeriklerini oluşturma ve çevrimiçi ortamda olumlu seçimler yapma
konularında cesaretlendirebilirler ve öğrencileri için çevrimiçi davranış
konusunda rol modeli olabilirler.
-Sektör, çevrimiçi ortamda pozitif içerik ve güvenli
hizmetler oluşturarak ve bunları geliştirerek daha iyi bir internet oluşturmaya
yardımcı olabilirler. Açık güvenlik tavsiyeleri ve kolay kullanılabilir bir
dizi güvenlik araçları sağlayarak kullanıcıları her konuda başvuru
yapabilmeleri ve bir yanlış durumunda desteğe erişimleri için
cesaretlendirebilirler.
-Karar vericiler, yukarıdaki hususların çalışabileceği ve
gelişebileceği kültürü sağlamaya yönelik adımlar atabilirler. Örneğin, çocuklar
ve gençlerin çevrimiçi güvenliği öğrenmesi için müfredatta fırsatların
sağlanması, ebeveynlerin ve bakıcıların ihtiyaç duydukları bilgiye ve destek
kaynaklarına erişime sahip olmalarının sağlanması ve sektörün içerik ve hizmetlerinde
kendi kendini kontrole teşvik edilmesi faydalı olacaktır. Dijital dünya için
etkili çocuk koruma stratejileri ile çocuklar ve gençlerin güvenliği ve
esenliği sağlanabilir.
-Herkes, çevrimiçi ortamda pozitif fark yaratmaktan
sorumludur. Hepimiz, başkalarına karşı nazik, saygılı davranarak ve bağlantı
kurma konusunda olumlu fırsatlar arayarak pozitifliği destekleyebiliriz.
Uygunsuz ya da yasa dışı içerikleri veya davranışları ihbar ederek negatifliğe
tepkide bulunabiliriz.