Altyapı izleme sistemleri - SiteScope ile Sistem izleme

Sitescope ile Sistem izleme:

Network Monitoring Ağ izleme:
Bilişim ağlarında pek çok cihaz vardır. Tüm alt yapı cihazlarının hatta üstlerindeki disk, bellek, işlemci gibi bileşenlerin, performans ya da hata bakımından sürekli olarak izlenmesi ve herhangi bir sorun olduğunda buna karşılık bir aksiyon alınmasıdır.

Monitoring sürecinin öncelikli amacı; sorunları oluşmadan önce tespit etmek ve gerekli aksiyonları almak. Alınan bu aksiyon ilgili kişiler e-posta veya SMS atılması olabileceği gibi, bir uyarı sesi çıkarmak ya da yardım masası uygulamasına kayıt açmak veya tespit edilen cihazlar üzerinde Script veya komut çalıştırılabilir. Monitoring uygulamalarıyla bu sistemleri, anlık olarak detaylı bir şekilde izlenebilir ve geçmişe yönelik performans ya da hata raporları alarak incelemeler yapılabilir. 

Monitoring Yöntemleri:
1. Ajanlı İzleme
2. Ajansız İzleme

Ajanlı İzleme:
İzlenecek sunuculara, izleme ajanı yazılımı konur. Bu ajana işletim sistemi ajanı denir. Kurduğumuz bu ajan yazılımı sayesinde, Cihazdan işlemciye, disk bellek kullanım oranları, sistem loğları, çalışan uygulamalar, servis durumları gibi pek çok bilgi toplanabilir. Toplanan bu bilgilerden anlık olarak alarmlar üretebilir, hatta anlık veya geçmişe dönük olarak grafiksel raporlar çıkarılabilir. 

Ajansız İzleme:
İşletim sistemi olmayan cihazlarda kullanılır. Özellikle, Aktif network cihazları, Yönlendiriciler, Switchler, Güvenlik duvarları gibi cihazlar bu yöntemle izlenir.
SNMP (Simple Network Management Protocol) ya da benzeri protokollerle erişip, gerekli bilgileri çekeriz. Ajansız izleme yaparken de cihazın pek çok özelliğini izleyebilir ve raporlanabilir.
(İşlemci bellek durumları, İnterfacelerin Up-Down (Ayakta mı yoksa değil mi) İnterfacelerin üzerinden geçen verilerin kullanım oranları, destekleme durumuna göre, cihazların sıcaklık ve nem durumları dahil izleyebilir ve gerekirse alarmlar alınabilir.

Monitoring (İzleme) Protokolleri:
SNMP - Simple Network Management protokol
ICMP - İnternet control message protocol
WMI - Windows Management Insrumentation
WinRM - Windows Remote Management
SSH - Secure Shell
RMON - Remote Monitoring
İzleme sistemlerinin en önemli protokolü, Türkçe olarak (Basit Ağ Yönetim Protokolü) olan SNMP ‘dir.
1980li yıllarda, bilgisayar ağları büyüdükçe, bu ağlar üzerinde sorunları kolayca tespit etmek ve birimleri denetlemek amacıyla tasarlanmıştır.

Cihaz üzerindeki sıcaklıktan cihaza bağlı kullanıcılara, internet bağlanma hızından cihaz bağlanım süresine kadar çeşitli bilgiler, SNMP içinde tanımlanmış ağaç yapısı içinde süzülürler. SNMP ağ cihazlarında yönetimsel bilgi alışverişinin sağlanması için, oluşturulmuş bir ağ katman protokolüdür.

TCPIP protokolünün bir parçası olan SNMP ağ yöneticilerinin ağ performansını arttırması, ağ problemlerini bulup çözmesi ve ağlardaki genişle için planlama yapabilmesine olanak sağlar. Günümüzde kullanımda olan 3 SNMP sürümü mevcuttur. 3. Sürüm, SNMP ye pek çok güvenlik özelliği getirmiştir.


SNMP Monitoring ağı 3 temel ekipmandan oluşur.
1. Monitoring sistemi: Yönetilen aygıtları izlemek ve kontrol etmek için kullandığımız yazılımdır.

2. Yönetilen Aygıt: Üzerinde SNMP çalışan, cihaz bilgilerini monitoring sistemine SNMP aracılığı ile ileten cihazlardır. (Yönlendiriciler, Switchler, Güvenlik duvarları) bunlara örnektir.

3. Ajan: Yönetilen aygıt üzerinde bulunan ve cihaz bilgilerini SNMP formatına çevirerek monitoring sistemine ileten bir yazılım modülüdür.

Monitoring sistemi, Server tarafındaki SNMP Agent ile UDP protokolü üzerinden 161. Porttan bağlantı kurarak cihazın bazı işlemleri yapmasını sağlar ya da cihazın durumu hakkında bilgi edinir.

SNMP Traps ise 162. Porttan dinlenir. SNMP ile bilgisayar modem, yönlendirici, yazıcı gibi cihazla kontrol edilebilir. SNMP cihazlarında, SNMP cihazları tarafından kontrol edilen MIB (Management Information beyz) adı verilen bir veri tabanı bulunur. Bu veri tabanında, istatistikler ve kontrol verileri bulunur.

MIB ler hiyerarşik bir yapıda kayıtlı tutulan bilgi koleksiyonudur. SNMP de belli bir değişkenin değerine ulaşmak için, evrensel olarak belirlenmiş bu koleksiyonun ilgili birimi kullanılır.

SNMP, istek gönderme ve cevap bekleme ile çalışan bir protokoldür. Ağ yönetim sistemi uygulaması, Agent uygulaması çalışan cihaza, ihtiyaç duyduğu bilginin isteğini gönderir ve isteği alan cihaz, yönetim uygulamasına ilgili değeri döndürür.


UDP ve IP gibi sıklıkla kullanılan iletişim protokolleri kullanılır.
SNMP de yönetim ve izleme işlemleri SNMPv1 adı verilen ilk sürümünde sadece 4 çeşit işlemle gerçekleştirilir.
1. GET: Yönetim sistemi tarafından, yönetilen birimdeki bir veya daha fazla bilgi birimdeki değeri elde etmek için gönderilen istek komutudur.

2. Get Next: Yönetim sisteminden bir bilgi tablosundaki sonraki değeri okumak için gönderilen istek komutudur.

3. SET: Yönetim sisteminin yönettiği cihaz üzerinde bir değeri değiştirmek için kullandığı komuttur.

4. TRAP: Üzerinde ajan uygulaması çalışan cihazda belirli özel durumlar oluştuğunda, mesela bir interface ulaşılamaz olduğunda ya da sıcaklık çok fazla yükseldiğinde, bu durumu yönetim sistemine bildiren işlemdir. Diğer işlemlerden farklı olarak bu işlem için, yönetim sisteminden herhangi bir istek gönderilmesi gerekmez.

SNMPv2 ye verilen 2. Sürümde ise, ilk sürüm geliştirilerek oluşturulmuş ve yeni bir versiyon çıkmıştır. Bu versiyonda 2 yeni işlem ilave edilmiştir.
1. GetBulk: Büyük boyutlu bilgilerin belli bir şekilde elde edilmesi için yönetim sistemi tarafından gönderilen istektir. (Bu sayede tablolardan aynı anda birkaç sütun almak mümkün olmuştur.)

2. İnform: Bir yönetim sisteminin diğer bir yönetim sistemini bilgilendirmek amacıyla kullandığı işlemdir. Bilgi saklama değişkenlerinin kapasitesi arttırılmıştır. Ör: 32bit yerine 64itlik sayaçlar kullanılmaya başlanmıştır. Geliştirme ile çıkmış olsa da, bu iki sürüm birbirine uyumlu değildir. Ancak, her iki sürümü de destekleyen sistemler mevcuttur.


ICMP (İnternet Kontrol Mesaj İletişim Kuralı)
Hata mesajları ve TCPIP yazılımının bir takım kendi mesaj trafiği amaçları için kullanılır. Kontrol amaçlı ve ICMP TCPIP ’nin işlemesine yardımcı olan bir protokoldür. Genel olarak sisteler arası kontrol mesajları IP yerine ICMP üzerinden aktarılır. ICMP IP ile aynı düzeyde olmasına karşın aslında kendisi de IP ‘yi kullanır. Ağdaki her cihazla mutlaka ICMP protokolü çalışır. Hata durumunda cihaz tarafından geri bilgilendirmeyi sağlar. ICMP, ağ hakkındaki bazı bilgileri toplamak amacıyla da kullanılabilir.

IP hata raporlama ve hata düzeltme mekanizmalarına sahip değildir. ICMP yapı olarak UDP ye benzer bir protokoldür. ICMP mesajlarını sadece bir datagram içine koyar, bununla beraber UDP ye göre daha basit bir yapıdadır. Başlık numarasında kod numarası bulundurmaz. Bütün ICMP mesajları ağ yazılımının kendisince yorumlanır. ICMP mesajının nereye gideceği ile ilgili bir kod numarasına gerek yoktur. 

ICMP paketleri, ortamda bir geri besleme sağlar. Bu yolla ciddi sorunları haberleşen birimlere bildirerek bir hata bildirim mekanizması oluşturur. ICMP mesajı IP paketinin veri bölümünde taşınır.
Bu yüzden ICMP paketinin denetim güvenilirliği IP paketlerinin denetim güvenilirliği ile de sınırlı kalabilir. ICMP kullanan komutlara örnek olarak Ping ve Traceroute (Traceroute programı, TCP/IP ağlarında kaynak bilgisayardan hedef bilgisayara giden paketlerin hangi rotayı takip ettiğinin anlaşılması ve bu rotalardan geçerken meydana gelen gecikmelerin görülebilmesini sağlayan bir ağ aracıdır.) verilebilir.


WMI (Windows Management Instrumentation) “Windows işletim sistemlerinde hemen hemen her nesnenin kontrol edilebilmesini sağlayan, işletim sistemindeki operasyonları ve yönetim işlevlerini gerçekleştirebilen bir teknolojidir.” Windows yönetim araçları

1998 yılında Windows NT 4.0 Service Pack 4 eklentisi olarak piyasaya sürülmüş Core “çekirdek yönetim teknolojisidir.” WMI bünyesindeki yüzlerce sınıf sayesinde geliştirilen Script lerle, tüm Windows tabanlı işletim sistemlerinde etkili veri yönetimi sağlar. WMI teknolojisini kullanan uygulamalar, (C, C#, C++, Visual Q basic) gibi dillerle geliştirirler. WMI scriptleri sayesinde, uzaktan bağlantı ile yönetimsel görevler otomatikleştirilir. (Örneğin; DNS, DCP gibi ağ servisleri DIM tabanlı scriptlerle yönetilirler. Bilgisayarlarda DMI ile bir uygulama başlatılabilir, olan görüntüleyici kayıtları sorgulanabilir, bilgisayar uzaktan bağlantı ile yeniden başlatılabilir.)


WinRM “Windows Remote Management”; Microsoft tarafından geliştirilen web servis protokolüdür.  Monitoring sistemi üzerinden cihazların donanım ve işletim sistemi bilgilerine erişilebilir. Örnek; (Disk, bellek, işlemci) durumları. Cihazların Event loğları (Olay günlükleri) sorgulayabilir, servislerin durumlarına bakılabilir. 


SSH “Secure Shell”; Güvenli olmayan bir ağ hizmetleri üzerinde güvenli şekilde çalıştırılması için kullanılan bir kripto grafik ağ protokolüdür. En iyi bilinen örnek uygulaması, bilgisayar sistemlerini uzaktan oturum açmaktır. 

SSH, bir SSH istemcinin bir SSH sunucusuna bağlayarak istemci sunucu mimarisi çerçevesinde güvenli olmayan bir ağ üzerinde, güvenli kanal sağlar. Yaygın uygulamalar arasında; uzaktan komut satırı girişidir. Herhangi bir ağ hizmeti de SSH ile güvenceye alınabilir. Protokol belirtimi; SSHv1 ve SSHv2 olarak adlandırılan iki ana sürüm arasında yapılır. 


RMON “Remote Network Monitoring”; Uzaktan izleme anlamına gelir. RMON desteğine sahip cihazlar üzerinde RMON prop olarak adlandırılan bir yazılım bulunur. Bu yazılım ilgili ağ cihazını sürekli izler ve olağan dışı bir durumla karşılaştığı zaman durumu ağ yönetim yazılımına iletir. SNMP protokolünü geliştirten bir eklentidir. Ağa bağlı cihazlar ve fazla trafik yaratan cihazlar, istatistik ve alarm grubu gibi bilgiler sağlar. RMON desteğine sahip cihazlarda, yönetim ve izleme sistemi bir kez oluşturulduğunda monitoring sisteminin o cihazı sürekli olarak sorgulamasına gerek kalmaz. Böylece sorgula sonucu ağ üzerinde fazladan trafik oluşmaz. RMON veri katmanı bağı üzerinde izleme yapan bir sistem olduğu halde, daha sonra geliştirilen RMON2 daha üst katman üzerinde izleme olanağı verir.


Network Discovery “Cihazların keşfi”; Network Discovery esnasında çeşitli yöntemler kullanılır. Önce belirlediğiniz IP adreslerine ya da IP aralıklarına Pin sweep (Ping taraması) denilen yöntemle ICMP paketleri gönderilir. Daha sonra cevap alınan sistemlere SNMP ile erişerek; Cihaz, üzerindeki objeler ve başka cihazlarla olan ilişkileri tespit edilir. İzleme sistemlerinin cihazlarla SNMP aracılığıyla iletişim kurmaları için, parola gibi düşünebileceğimiz, (SNMP community String) “bir yönlendiricinin veya başka bir cihazın istatistiklerine erişim sağlayan bir kullanıcı kimliği veya şifre” ‘ler vardır.
İki farklı “community String” vardır. 
1. Read only (Cihazlardan sadece bilgi çekilebilir)
2. Read write (Cihazlardan hem bilgi çekilebilir hem de cihaz üzerinde değişiklikler yapılabilir.)

Discovery esnasında genellikle “Read only community String” kullanılır. SNMP ile discovery yapılırken cihaz bulunduktan sonra, cihazın marka ve model bilgisini öğrenmek ve sistem de cihazı o şekilde tanımlamak için, cihazda tanımlı olan SNMP MIP veri tabanından “sysObjectID” değeri okunur. Daha sonra öğrenilen “sysObjectID” değerine göre, izleme sistemi üzerindeki MID veri tabanından ilgili cihazın MID bilgileri okunarak cihaz izleme sisteminde oluşturulur.

Discovery edilen cihazlar izleme sisteminde oluşturulurken, önce yönlendirici, switch, sunucu gibi tipi belirlenir. Daha sonra içerisindeki bileşenler, son olarak ta diğer cihazlarla aralarındaki bağlantılar çizilir. Discovery esnasında aralarındaki bağlantıları çizerken, cihazın kullandığı bazı protocol ’lardan faydalanılır. Hangi protocol leri de bu bağlantıların öğrenileceğini discovery esnasında biz belirleriz.

SNMP ile erişilemeyen ama ISMP ile erişilen cihazlar için, ne yapacağımızı belirlememiz gerekir. Eğer cihaz SNMP ile erişilemiyorsa bile yine de çalışıp çalışmadığını izlemek istiyorsak, sadece Ping atılabilen cihaz olarak sisteme eklemeyi seçebiliriz. (Discover Non-SNMP Devices) “SNMP Olmayan Cihazları Keşfedin” 

Discovery ile bulunan cihazın, sistemdeki isminin nasıl görüneceğine discovery esnasında biz karar veririz. Kısa ya da uzun bir şekilde DNS te kayıtlı olan adı olabileceği gibi, cihaz üzerinde tanımlı olan adı da olabilir. Ya da hiç isim görünmesin, cihazlar IP adresiyle görünsün diyebiliriz. Discovery işlemini düzenli olarak otomatik yapılmasını istiyorsak, zamanlama ayarlarından ne kadar zamanda bir tekrar çalışacağını ayarlamalıyız.


Proaktif – Reaktif Network Monitoring
Proaktif izleme: 
İzlediğimiz sistemdeki sorunlar daha oluşmadan önce, bir sorunun oluşacağını tespit etmek ve bu durum hakkında ilgili kişileri bilgilendirmek anlamına gelir.

Reaktif izleme: 
Sorunlar oluştuğu anda bu sorunla ilgili gerekli kişileri bilgilendirmek ve anında sorunun çözümü için ilgili sisteme müdahale etmek anlamına gelir. Proaktif izleme yapabilmemiz için, izlediğimiz tüm sistemler ve tüm objeler için, “threshold” adı verilen eşik değerini belirlememiz gerekir. 

Alarmlar ve aksiyonlarda Proaktif izlemenin önemli bir adımıdır. İzlediğimiz sistemde eşik değeri, aşıldığı zaman bir alarm üretmek ve buna karşı bir aksiyon almak isteriz. Alacağımız aksiyon genellikle sistem sahibine veya bu sistemden sokumlu ekibe kısa mesaj atmak ya da bir e-posta göndermek olur. 
İzleme sistemlerinden bir başka beklentimizde, reaktif izleme yapmasıdır. Yani bir sorun olduğunda, o sorunla ilgili bilgilendirme yaparken, ya da bilgilendirme bile yapmadan soruna müdahale etmesidir.
Örnek: Bir sistemde disk doluluğu yaşanıyorsa, sisteme bağlanıp, daha önceden bizim belirlediğimiz geçici TMP klasöründeki klasörleri ya da belirli bir süreden önceki sistem günlüklerini silmesi ve bize sistemde yer açmasıdır.


En yaygın kullanılan İzleme Sistemleri:
Solarwinds: (Solarwinds Network Performange Monitor) SNMP ile cihazların durumlarını izleyebilen, kapsamlı bir ağ performansı izleme aracıdır. 

En çok kullanılan network ve sunucu izleme yazılımı Orion’dan dosya sunucu izin otomasyonu ARM’a kadar bir çok ürünü bünyesinde barındıran bir teknoloji markasıdır. Solarwinds Orion yazılımı ile ağ üzerinde bulunan tüm cihazları, aralarında ki bağlantıları, anlık sorunları, performans değerlerini gibi tüm verileri görebiliriz. Aynı zamanda cihazlar üzerinde hızlı, topluca düzenlemeler yaparak belirli gruplamalara göre görünümler oluşturabiliriz. İlgili görünümleri kullanıcı, grup özelinde yetkilendirme tanımlayarak ilgili birimlerin kullanımına açabiliriz.

Solarwinds ürün yelpazesinin genel ve ortak amacı izleme-otomasyon-yardım masası olarak özetlenebilir. Ağınıza bağlı ağ cihazlarını otomatik olarak keşfedebilir. Bağlı ağ cihazlarının kullana bilirliğini ve performansını bütünsel bir bakış açısıyla izler. Keşfedilen tüm cihazlar, uygulamalar veya hizmetler alt yapınızın birbirine nasıl bağlandığını görebileceğiniz bir ağ topolojisi haritasında da görüntülenebilir. Netpad özelliği, performans aralık sorunlarının kaynağını daha etkili bir şekilde tanımaya yardımcı olabilecek, paket aktarımlarını tek tek, cihaz cihaz olarak izlemenize olanak tanır.

Genel anlamda Solarwinds ailesinde bulunan bir çok ürün ajanlı / ajansız mimariye göre çalışır, Özel uyarı sistemi, uyarılar için tetikleme koşullarını ayarlamanıza olanak tanır. Tetikleme koşulları karşılandığında, yazılım bir olayın gerçekleştiğini size bildirmek için e-posta veya kısa mesaj yoluyla bir bildirim gönderecektir. Kullanıcılar, tüm aktif uyarılar sayfasına giderek, önem derecesine göre, kapsamlı bir uyarı listesi görüntüleyebilirler. Kolaylıkla paket analiziyle SNMP izleme arasında geçiş yapabilir. Ve ağınızın hangi bölümlerini izlediğinizi kontrol etmenizi sağlar.

Network, Sistem, Veri tabanı, It servisleri, Uygulama ve Güvenlik kategorilerinde toplam 60 üzerinde uygulama barındırmaktadır. Altyapı izleme, otomasyon, uygulama sağlığı, izin ve onay yönetimi, altyapı ve ağ güvenliği, yardım masası gibi kullanım senaryoları mevcuttur.


ManageEngine, OpManager:
Ağ cihazlarının, sunucuların, yönlendiricilerin, Anahtarların ve sanal makinaların performansını gerçek zamanlı olarak izleyebilen, bir ağ izleme çözümüdür. 


Özelleştirilebilir gösterge tabloları, benzersiz bir izleme deneyimi oluşturmanız için, 200’den fazla pencere öğesi sağlar. SNMP izleme, ağınızdaki cihazların performansı hakkında, sizi güncel tutar. Daha fazla görünürlük için, yeni cihazları otomatik olarak keşfetmek ve eşlemek için, ağ haritalama özelliğini kullanabilirsiniz. Ağınıza eklendikten sonra, yeni bir cihaz bulmak için ağ keşfini planlayabilirsiniz. Uyarı sistemi, performans değişikliklerine hızlı bir şekilde yanıt vermenize yardımcı olur.

OpManager, Ağ olaylarını ilişkilendirir ve yanlış alarmları en aza indirirken kullanıcıya yalnızca ilgili uyarıları sunar. Program, ortaya çıkan sorunlardan haberdar olmanızı sağlamak için, e-posta ve kısa mesaj yoluyla uyarılar gönderir. Basit bir alt yapı izleme aracı isteyen kullanıcılar için önerilen, hepsi bir arada bir ağ monitörüdür.

* Gerçek zamanlı ağ izleme: 2000’den fazla yerleşik ağ performansı izlemeyle paket kaybı, gecikme, hız, hatalar ve atılanlar gibi sağlık ve kritik metrikleri izlenip analiz edilebilir.

* Fiziksel ve sanal sunucu izleme: Kullanılabilirlik, CPU, disk alanı ve bellek kullanımı gibi kritik performans metriklerini izlenebilir, fiziksel ve sanal sunucularda eksiksiz görünürlüğü elde edilir.

* Çok seviyeli eşikler: Çok seviyeli eşiklerle ağ performansını proaktif olarak izlenir. Her kritik performans izleme için birden fazla eşik belirlenebilir ve ihlal durumunda anlık uyarılar alınır.

* Özelleştirilebilir gösterge panelleri: Özel parçacıklar ve gerçek zamanlı performans grafikleriyle ağınızın birçok iş açısından kritik öneme sahip bileşeninin özelleştirilebilir tek bakıştaki görünür

* WAN Bağlantı izleme: Ağ sorunlarını ortadan kaldırmak için gecikme, seğirme, RTT ve paket kaybı gibi anahtar metrikleri izlenebilir. Gecikmenin neden kaynaklandığını görüp hızla gidermek için atlatmalı performansı görüntülenebilir.

* Uygun fiyatlı ve kurulumu kolay: ManageEngine OpManager, kurulum ve kullanıcı eğitimi için maliyetli danışmanlık veya eğitim gerektirmez.


PRTG Network Monitor:
Ağınızı izlemek için VMI protokolü kullanan ücretsiz bir ağ izleme yazılımıdır. İzlenecek cihazları keşfetmek ve eklemek için ağ seğmenlerini tarar. 

Yönlendiriciler, anahtarlar, güvenlik duvarları, yük dengeleyiciler, kablosuz LAN denetleyicileri, sunucular, sanal makineler, yazıcılar ve depolama aygıtları gibi ağ aygıtlarını ve bir IP’ye sahip olan ve ağa bağlı olan her şeyi izler. OpManager ağı sürekli olarak izler ve ağla ilgili derinlemesine görünürlük ve kontrol sağlar. Arıza durumunda kök nedeni kolaylıkla ayrıntılı olarak görüntüleyebilir ve operasyonlar etkilenmeden önce ortadan kaldırabilirsiniz.

Ağınızın çeşitli bölümlerini izlemek için, bir dizi sensör arasında seçim yapabilirsiniz. Her sensör ağınızdaki ayrı bir değeri izler. (Örneğin: Bant genişliği izleme sensörleri, donanım parametreleri sensörleri, ağ veri kullanım ölçüm cihazları, SNMP sensörleri, VOIP ve daha fazlası...) 

Görselleştirme için, alt yapınızın gerçek zamanlı ağ haritalarını oluşturmanıza olanak tanıyan özelleştirilebilen bir panele sahiptir. Sürükle ve bırak düzenleyici ile, haritalar oluşturabilir ve haritayı oluşturmak için 300’den fazla harita nesnesi kullanabilirsiniz. 

Özel html kodları ile kendi harita nesnelerinizi bile oluştura bilirsiniz. Eşik değerlerine duyarlı uyarı sistemi ile, bir sensörün durumu değişirse, bir değer değişirse veya bir eşik aşılırsa, kullanıcıyı güncel tutar. Bildirimler e-posta, kısa mesaj, Syslog mesajı, SNMP trap, http aksiyonu, program yürütme ve daha fazlalık dahil olmak üzere çeşitli biçimlerde uyarılar oluşturabilir. 

Kullanılabilirlik: Dünyanın her yerinden web siteleri de dahil olmak üzere hizmetlere erişim sağlayın. Ağ cihazlarının çalışıp çalışmadığını belirleyin.

Hız : Bant genişliği izleme, web sitelerinizin ve ağ hizmetlerinizin yavaş yüklenen sayfalar, dosyalar veya resimler nedeniyle ziyaretçi kaybetmesini önler.

Kullanım: Ağ cihazlarınızın durumunu izlemek, CPU yükünü doğru bir şekilde değerlendirmenize ve gün boyunca ne tür sunucuların çalıştığını öğrenmenize yardımcı olur.

Sağlık: Tüm ağınızın durumunu kontrol etmek için tek yapmanız gereken hızlı bir bakış. Bir hata oluşursa veya bir cihazın durumu değişirse hemen bilgilendirileceksiniz.

Ağ cihazları: PRTG'nin bir başka avantajı da, en popüler üreticilerin cihazlarını izlemek için önceden yapılandırılmış sensörlerle birlikte gelmesidir.

Trafik: PRTG size hangi uygulamaların, bağlantıların ve veri türlerinin ağınızda en büyük yükü oluşturduğunu gösterir.

* Ücretsiz 30 günlük sınırsız deneme sürümü
* Tüm BT altyapınızı optimize edin
* Merkezi yönetim konsolu: her şeyi tek bir ekrandan izleyin
* Tüm verileriniz, yapılandırmanız ve yükseltmeleriniz üzerinde şirket içi kontrol
* Hata korumalı izleme: bir ücretsiz yük devretme düğümüyle yerleşik küme işlevi
* Her bütçeye uyar: ihtiyaçlarınıza göre 50 izleme özelliğinden (sensör) 1.000 veya daha fazlasına kadar büyür.


Nagios:
Ağ performansını izlemek için, bir web ara yüzüne sahip, açık kaynaklı bir ağ monitörüdür. Ağ arayüzü aracılığıyla mevcut ağ durumunuzu, ana bilgisayar durumlarını ve ağ servis durumlarını, sayfanın üst kısmında döküm ile izleyebilirsiniz.

Kullanıcı ara yüzü renk kodludur. Böylece kullanılamayan veya sorunlu öğeleri, kolayca görebilirsiniz. E-posta ve kısa mesaj yoluyla bildirim gönderen uyarı sitemi aracılığıyla performans olaylarını izleyebilirsiniz. Hangi uyarının ne zaman geldiğini ve ne zaman oluştuğunu görmek için, uyarı geçmişi bölümünü görüntüleyebilirsiniz. Uyarıların listesi de renk kodludur. Bu da kritik uyarılara öncelik vermeyi kolaylaştırır.

Diğer ağ hizmetlerine entegre etmek için, api ’leri kullanabilirsiniz. Daha fazla işleve ihtiyacınız varsa, ek işlevler eklemenize yardımcı olması için, nagios Exchange adı verilen toplulukta, binlerce topluluk eklentisini de kontrol edebilirsiniz. (Örneğin; Ağ cihazınızın SNMP yükünü veya CPU kullanımını izlemenizi sağlayan bir SNMP CPU yükü kontrol eklentisi vardır.) Nagios core, mükemmel bir ücretsiz ağ ileme yazılımıdır. 

Ağ izleme:
Açık kaynak ağ izleme araçları söz konusu olduğunda, dünyanın en büyük kuruluşları Nagios'a yöneliyor. Nagios, yönlendiricileri, anahtarları ve daha fazlasını izlemenin yanı sıra aşırı yüklenmiş veri bağlantıları veya ağ bağlantılarının neden olduğu sorunlara karşı ağı izler. Ağdaki her düğümün kullanılabilirliğini, çalışma süresini ve yanıt süresini kolayca izleyebilen Nagios, sonuçları çeşitli görsel sunumlar ve raporlar halinde sunabilir.
* Ağ İzleme Yazılımı
* Ağ Trafiği İzleme
* Ağ Analizörü

Sunucu İzleme:
Nagios, piyasadaki en iyi sunucu izleme yazılımı olarak bilinir. Hem aracı tabanlı hem de aracısız izleme ile sunucularınızı izleme esnekliği sayesinde Nagios'ta sunucu izleme kolaylaştı. Sunucularınızı izlemek için 5000'den fazla farklı eklenti ile Nagios Exchange'deki topluluk, çevrilmemiş hiçbir taş bırakmadı.
* Sunucu İzleme Yazılımı
* Windows Sunucu İzleme
* Linux Sunucu İzleme

Uygulama İzleme:
Nagios ile etkili uygulama izleme uygulamak, kuruluşunuzun uygulama, hizmet veya süreç sorunlarını hızlı bir şekilde tespit etmesine ve uygulama kullanıcılarınız için kapalı kalma sürelerini ortadan kaldırmak için harekete geçmesine olanak tanır. Nagios, Windows uygulamaları, Linux uygulamaları, UNIX uygulamaları ve Web uygulamaları dahil olmak üzere uygulamaların ve uygulama durumunun izlenmesi için araçlar sağlar.
* Uygulama İzleme Araçları
* Web Uygulama İzleme
* Uygulama Günlüğünü İzleme


Zabbix:
Ağ alt yapısını, sunucuları, bulut elemanlarını, uygulama ve hizmetleri izlemeyi tek bir çözümde birleştiren açık kaynaklı bir monitördür. Ağ izlemek için SNMP kullanır. Otomatik bulma özelliği, ağ cihazlarını otomatik olarak bulur ve izlenmeleri için ekler.

Araç ayrıca, yapılandırma değişikliklerini otomatik olarak algılayabilir. Bir ağ cihazının güncellenip güncellenmediğini, anlayabilirsiniz. Ağ izleme şablonları, izleme için programı yapılandırmayı kolaylaştırır. (Örneğin; Cisco, HP Enterprice, Dell, İntel, Net cear ve daha fazlası gibi satıcılar için, önceden yapılandırılmış şablonlar vardır. Daha fazla çeşitliliğe ihtiyacınız varsa, Zabbix topluluk sitesinden daha da fazla topluluk şablonuna erişebilirsiniz.)

Uyarılara zamanında yanıt verebilmenizi sağlamak için, zabbix bir bildirim sistemine sahiptir. Uyarılar, gelişen ağ güvenliği olayları hakkında sizi bilgilendirmek için, e-posta, kısa mesaj, messencer, caber veya özel komut dosyaları ile gönderilir. Bildirim içeriği, temas noktasının akıllı bir şekilde yeniden açılmak için ihtiyaç duyduğu her şeye sahip olduğundan emin olmak için, alıcıya göre özelleştirilebilir.
Zabix, piyasadaki en iyi Linux ağ izleme araçlarından biridir. Otomatik keşif ve şablonlar, programın dağıtımını kolaylaştırır. Yazılımı ücretsiz olarak ta indirebilirsiniz. 

Zabbix üzerine tanımladığınız hostlarda, servislerde yada ağ cihazlarında herhangi bir anormallik tespit etmesi durumunda geliştirildiği sistem itibari ile bir çok aksiyonu sizin belirlediğiniz çerçevede gerçekleştirme sağlamaktadır.

* Sınırsız ölçeklenebilirlik: Akıllı evinizi izlemekten çok kiracılı kurumsal ortamlara kadar - Zabbix her türlü altyapıya ölçeklenebilir.

* Dağıtılmış izleme: Tüm bileşenler arasında yerel şifreleme desteğiyle merkezi bir Web kullanıcı arabiriminden dağıtılmış bir Zabbix altyapısını dağıtın ve ölçeklendirilir.

* Güvenli ve güvenli: Hassas bilgilerinizi harici bir kasada saklayarak güvende tutabilirsiniz.

* Yüksek kullanılabilirlik: Zabbix yüksek kullanılabilirlik çözümü ile 7/24 çalışma süresi sağlayın ve Zabbix altyapınız için veri kaybı riskini ortadan kaldırın.

* Esnek: İstediğinizi izleyin - Zabbix, veri toplamanın, dönüştürmenin, analiz etmenin ve görselleştirmenin birçok farklı yolu ile birlikte gelir

* İş ortağı ve satıcı destekli: 250'den fazla küresel iş ortağı ve çok sayıda harici satıcı tarafından desteklenen Zabbix, dünyanın her yerindeki müşterilere kurumsal düzeyde izleme ve destek sunar.


CA Spectrum:
Sundukları; hizmete duyarlı yönetim. Personelin cihazları keşfetmesine, modellemesine, izlemesine ve alt yapıyla desteklenen iş hizmetleri arasındaki ilişkileri yönetmesine izin verir. 

Akıllı hata tespit sistemi, CA Spectrum patentli teknoloji sayesinde, cihazların keşfi ve sorunların kök nedeninin bulunması konusunda, çok hızlı çözümler sunar. Değişiklik yönetim modeliyle, sistem yöneticileri için performans sorunlarına ve kesintilere neden olan, hatalı değişiklikleri kolayca tespit etme ve en aza indirme olanağı sağlar. Özelleştirilmiş rol tabanlı görünümler ile CA spectrum; yöneticilerin, kullanıcıların, özel ihtiyaçlarına göre uyarlanabilen ve kolayca özelleştirilebilir gösterge tabloları ve raporlar sunar. 

DX Spectrum (eski adıyla CA Spectrum), ağ operasyon ekiplerinin ihtiyaç duyduğu sağlam, kapsamlı ve gelişmiş olay ve ağ hatası yönetimi özelliklerini sunar.

Hizmet zincirindeki sorunları hızla yalıtmak için ağ cihazlarını keşfedin ve topolojiyi modelleyin.
* Bu olay ve ağ hatası yönetimi çözümü, yeni yazılım tanımlı ağlar (SDN) dahil olmak üzere çok satıcılı, çok teknolojili yığınları keşfeder ve olay korelasyonu ve temel nedeni belirlemek için modelinden yararlanır.
* Olay korelasyonu daha hızlı MTTR'ye izin verir ve alt paylaşımın üst katmana etkisini sağlar.

Üstün olay korelasyonu ve temel neden analizi ile semptomatik alarmları bastırın ve çözünürlüğü hızlandırın. Daha hızlı çözüm için hizmet sorunlarının temel nedenini belirlemek için ağ altyapınızın ilişkisini otomatik olarak haritalayın. Bu ağ hatası yönetimi çözümü, ister ağ yapılandırması ister kullanılabilirlik sorunu olsun, bir sorundan sorumlu belirli bileşeni tanımlar.

Optimum kullanıcı deneyimi sağlamak için geniş alan ağ hizmeti sunumunuzu izleyin ve yönetin.
Çok noktaya yayından MPLS, VPLS, BGP, VPN ve VRF'ye kadar çok çeşitli yönlendirme protokolleri ve teknolojileri desteği, optimum müşteri ve çalışan deneyimi sağlar.


Microfocus (Network Node Manager) NNM
NNMi konsolu, NNMi uygulamanız için grafik kullanıcı ara yüzüdür.

Tüm network cihazlarını otomatik ve detaylı olarak keşfedebilir. Cihazların hata ve performans raporlarını, detaylı olarak sunabilir. Topoloji ekranlarında tüm cihazları ve birbirleriyle olan bağlantılarını layer2 ve layer3 olarak ayrı ayrı gösterebilir. 

Multi Tenant yapısı (tek bir yazılımın ve veri tabanının, birden fazla müşteriye aynı anda hizmet verdiği mimari çeşididir) sayesinde, aynı anda birden fazla şirketi izleme özelliği sağlar. Hatalar arasında korelasyon yapabilir, etkili bir kök analiz mekanizması vardır. 

Ağ Düğümü Yöneticisi Konsolu Özellikleri:
1 Başlık çubuğu:
Çalıştırdığınız uygulamanın adını görüntüler. Sağ üst köşe, konsol penceresini kapatmak ve yeniden boyutlandırmak için standart tarayıcı düğmelerini içerir.

2 Çalışma alanı gezinme paneli:
Konsolun farklı bölümleri arasında gezinmenize yardımcı olur.

3 Görüntüleme:
Mevcut ilgi alanınızı ve çalışma alanınızı temsil eden bölümler. Çalışma alanı paneli, ilgili bir amaç veya görev akışı için görünümleri gruplandırmak için bir araç sağlar. Her çalışma alanında birden fazla görünüm mevcuttur.

4 Kullanıcı, Rol ve Oturumu Kapat düğmesi:
Geçerli kullanıcı adınız ve rol atamanız. Rol atamanız, NNMi konsolunda neler görebileceğinizi ve yapabileceğinizi belirler.

5 Ana menü çubuğu:
Menü yapısından konsolda kullanılabilen komutlar:
dosya _
görüntüle _
araçlar _
eylemler _ _
yardım _

6 Sekmeler:
Şu anda görüntülenen her görünümün ve formun başlığı. Her görünüm, bir grup nesneye erişim sağlar. Her nesne hakkında daha fazla ayrıntı, o nesnenin şeklini görüntülemek için nesneyi çift tıklattığınızda kullanılabilir. Sekmeler, birden çok görünüm ve form arasında kolayca gezinmenizi sağlar.

7 Araç Çubuğunu Görüntüle:
Geçerli görünümde veya formda bulunan araçlar. Bu araçlar, daha önce uyguladığınız tüm veri filtrelerini kaldırmanıza, daha önce gizlediğiniz tüm sütunları geri yüklemenize ve görünümdeki nesneleri değiştirmenize olanak tanır. Açılır seçiciler, görünür verilere uygulanan fabrika ayarlı filtre değerlerini değiştirmenize olanak sağlar.

8 İçerik Bölmesi:
Seçili olan görünümü veya formu görüntüler.

9 Durum çubuğu:
Tablolarda bilgi sağlayan görünümlerde Durum Çubuğu aşağıdaki bilgileri gösterir:
    - Toplam. Veritabanındaki bu tablonun ölçütleriyle eşleşen geçerli nesne sayısı 
    (her satırda bir nesneyle ilgili veriler görüntülenir).
    Görüntülenen nesnelerin sayısını azaltmak ve böylece yalnızca ilgilendiğiniz nesneleri görmek için        filtreleri kullanın.
    - Seçildi. Tabloda seçilen satır sayısını gösterir.
  - Filtrele. Görüntülenmekte olan verilerin mevcut nesnelerin filtrelenmiş bir alt kümesi olup       olmadığını gösterir.
    - Otomatik yenileme. Geçerli yenileme zaman aralığını gösterir.
    Harita görünümlerinde Durum Çubuğu aşağıdaki bilgileri gösterir:
    - Haritada görüntülenen düğüm sayısı.
   - Yenileme Durumu seçeneği için otomatik yenileme hızı. İlk Keşif İlerleme haritası, hem durumu    hem de topolojiyi yenileyen Otomatik tam yenileme için yenileme hızını gösterir.
Hem tablo hem de harita görünümlerinde Durum Çubuğu, görünümün en son yenilendiği zamanı belirtmek için Son Güncelleme saatini görüntüler.

10 Analiz Bölmesi:
Görünümde seçilen ağ nesnesi hakkında ek bilgileri görüntüler. Ek bilgi örnekleri, bir olayın Kaynak Düğümü ve Kaynak Nesnesi hakkındaki ayrıntıları veya bir düğümün Arayüzleri ve IP Adresleri hakkındaki bilgileri içerir. Bu bölme, bir nesne seçilene kadar boş kalır.

11 Konsol mesaj çubuğu:
NNMi ile ilgili herhangi bir sorun hakkında uyarılar.


Sitescope:
Ajansız bir alt yapı izleme çözümüdür. Bilişim altyapınızı, uygulamanızı kullanabilir ligini ve performansını korumaya yardımcı olur. (Örneğin; Sunucular, işletim sistemleri, Ağ cihazları, Ağ hizmetleri, Uygulamalar ve uygulama bileşenleri. Bu Proaktif web yazılım çözümü basittir. Büyük ölçüde özelleştirilebilir. Sistemlerinize ajan kurulmasını gerektirmez.) 

Sitecope ile alt yapı işlemlerini doğrulamak, sorunlardan haberdar olmak, dar boğazlığın kritik hale gelmeden çözmek için, ihtiyaç duyduğunuz gerçek zamanlı bilgileri elde edersiniz. Tüm bunları basitçe yapar.
İzlemeyi düşündüğünüz sunuculara kurulacak hiçbir uygulama yoktur. Bunun yerine her şey uzaktan tanımlanır ve izleme esnasında yaşanır. Bu, daha az kaynak tüketildiği anlamına gelir. Toplanan veriler Sitescope ‘a geri gelir ve bize şunları sağlar;
• Bir gösterge tablosu (Dashboard)
• Raporlar
• Uyarılar

Çoklu gösterim ekranları, tablet dostudur. HTML tabanlıdır ve Java içermez. Hem fiziksel hem de sanal kaynaklardan, konsüle edilmiş olaylar ve ölçümler dahil olmak üzere, bilişim ortamının merkezi, bütünsel bir görünüm sağlar.

Hiyerarşik görselleştirme özelliği, sanal makinalar, bir ana sistemden diğerine geçerken sayaçları ve eşikleri ekleyip kaldırarak dinamik olarak güncelleme yapar. Ve eşikleri geçmiş izleme verilerine göre değiştirir.

Sanallaştırmaya ve Buluta hazırdır. Amazon web servis, Amazon bulut ve Otomatik ölçeklendirme uyarılar ve raporlar için Microsoft Azure dahil olmak özere, çok çeşitli sanallaştırma platformlarını ve izleme türlerini dahil eder.

Şablonları kullanımıyla kolaylıkla genişletilebilir. Büyük dağıtımlar için kendi şablonlarımızı tanımlayabilir ve bunu binlerce sunucuya, dağıtabilirsiniz. 

Standardizasyon (Herhangi bir faaliyet üzerine ekonomik fayda sağlayabilmek amaçlı, iş birliği ile beraber belli bir kural koymak suretiyle bu kurallara uyma işlemi standardizasyon olarak bilinir. Süreç içerisinde bulunan bütün ilgili taraflar ile beraber alınmış olan kurallar bütünüdür.) ve en iyi uygulamalar (best practice) için, anahtar performans göstergeleri CPI eklemek için, önceden tanımlanmış çözüm şablonlarını (solution templates) kullanabilirsiniz.

Otomasyona hazırdır. API leri, işlem düzenleme akışlarını ve bulut hizmeti otomasyonunu kullanarak, günümüzün dinamik bulut ortamları için, uygulama izlemeyi yapılandırabilir ve otomatikleştirebilirsiniz.

Özellikleri:
1. Ajansız izleme:
Erişilebilirliği ve Performansı kontrol eder.

2. Multi-View Dashboard (Çoklu gösterim ekranları):
Verilere her zaman her yerden ve her cihazdan erişilebilir.

3. Hiyearşik Görselleştirme:
Birden çok sunucuda yönetir.

4. Sanallaştırmaya Hazır – Bulut sistemlerine hazır:
Docker uygulamalarını izler, Amazon web hizmetleri ve MsAzure ile entegre olur.

5. Şablonlarla kolayca genişletilebilir:
Kolayca binlerce sunucuya yaygınlaştırılabilir.

6. Otomasyona hazırdır:
Otomasyon sistemleriyle kolayca entegre olur.

İzlemek istediğiniz uygulamalara, işletim sistemlerine ve erişimi olan sunucuya kurarsınız. Sitecope, uygun sistemlerde oturum açar ve (Son kullanıcılar, Güvenlik duvarları, Ağ cihazları, Fiziksel & Sanal sunucular, Uygulama sunucular Web sunucuları, Big data Veri tabanları) çok çeşitli arka uç ve ön uç (backend and frontend) alt yapı bileşenleri hakkında temel performans ölçümlerini toplar.

* Sitecope, bir gösterge tablosu ve yeni geliştirilen birleşik konsol ile çoklu görünüm ve olay konsolunun bir kombinasyona dahil olmak üzere, çeşitli yollarla tüm bu ölçümlere erişim sağlar.
* Raporlama yetenekleri içerir. Kendi raporlarınızı özelleştirebilir ve e-posta yoluyla gönderilecek raporları planlayabilirsiniz.
* Yapılandırılmış eşiklere dayalı olan, uyarılar sağlar. Uyarılar, sitem ve uygulama yöneticilerine, arızaları bildirmek için gönderilir.
* Kullanıcı yönetimi sağlar. Aynı zamanda LDAP kullanıcılarıyla da entegrasyon yapabilir ve sisteme çekebilirsiniz. 
* Jenerik (kitap, dergi, film gibi eserlere ait özellikleri genel çizgileri ile anlatan tanıtım yazısı veya tanıtım görselidir) veri entegrasyonlarını, genel olay entegrasyonlarını, herhangi bir harici uygulama veri veya olay gönderme ve diğer mikro focus ürünleriyle entegrasyonları kullanarak, herhangi bir harici uygulamaya olay ve veri göndermenin bir yolunu sağlar.
* Sitecope ara yüzünü kullanmadan, monitör oluşturma ve yönetimi otomatikleştirmek için, Sohap (HTTP üzerinden web servislerine erişmek için XML tabanlı basit nesne erişim protokolüdür.) ve Restapi (HTTP yöntemlerini kullanarak web API’leri oluşturmak için standartlaştırılmış bir mimaridir.) lere dayalı olarak API ler sağlar.
* Mobil erişim sağlar.
* Ajansız, basit teknolojilerdir. İzleme çözümünüzün sahip olma maliyetini azaltmanıza yardımcı olur. 
* Sitecope  dashboard ları (gösterge ekranı), izlenen ortamımızın gerçek zamanlı durumunu izlemenize, olayları önceliklendirmenize, göndermenize ve olay yaşam döngüsünü yönetmenize olanak tanır. Bu, büyük dağıtılmış ortamların yönetimini basitleştirir, sorunları belirleme ve çözme becerinizi hızlandırır. Olay yaşam döngüsünü ve çözüm takibini gerçekleştirir.
* Gösterge ekranı, tüm servis nesnelerinin durumunu tek bir görünümde görüntüler. Gösterge ekranının üzerini özelleştirebilir ve kaydedebilirsiniz.
* Gösterge ekranı, benzersiz bir bakış açısı sağlar. Sunucuları hedefleyebilir, sistemler hiyerarşisini görüntüleyebilirsiniz. Bu sorunları daha fazla belirlemenizi ve sorun giderme eylemlerini gerçekleştirmenizi sağlar.
* Çoklu gösterge ekranı HTML tabanlıdır. Ve şema içermez.
* iPad ve Android cihazlarla sorunsuz olarak çalışır.
* Chrome ve Safari gibi ek tarayıcıları da desteklemektedir. (HTML 5 Arayüzü tüm tarayıcılar)


SiteScope Monitörleri:
SiteScope kullanımı, yanıt süresini, kullanılabilirliği ve kaynak kullanılabilirliği izleyebilen yaklaşık 150 farklı monitör türüne sahiptir. Monitörler çeşitli ana bilgisayar türlerini ve uygulama platformlarını kapsar.

- Sunucu monitörleri:
CPU, Dynamic, Disk Spaca, Memory, Service, İLO, IPMI, Unix, Syslog, Web server, Nonstop, Resources/Event Log, MS Windows: (Performance Counter, Event Log, resoueces, Services State)

- Big Data (Büyük Veri), Veri tabanı monitörleri:
Vertica, Hadoop, IBM DB2, Oracle Database, Microsoft SQL Server, Sybase Database, Database Counte, Databas Query

- Akış monitörleri:
Ms Windows Media Player, MS Windows Media Server, Real Media Server, MS Lync (Edge, Registrar, Arch,v,ng, Director, Mediation, AVV conferencing)

- Genel monitörler:
XML, Metrics, Composite, Directory File, Dynamic JMX, Log File, Multi-Log, Script, Web Service, Custom WMI, Custom Log File, Custom DB, Custom (Java)

- Ağ monitörleri:
Formula, Composile, SNMP, SNMP by MIB, SNMP trap, FND, FTP, Port, Ping, Mail, MAPI, Network Bandwidth, MS Windows Dialup

- Web monitörleri:
e-Business Transaction, WebScript, Link Check, URL, URL Content, URL List, URL Sequence, REST

- Sanallaştırma monitörleri:
Wmware Performance, WMWare Host (CPU, Memory, State, Network, Storage), WMware Datastore, Solaris Zones, Microsoft HypeV, Amazon CloudWatch, KVM, Generic Hypervisor, Citrix, Docker monitörleri

- Docker (Aynı işletim sistemi üzerinde, yüzlerce hatta binlerce birbirinden izole ve bağımsız containerlar sayesinde sanallaştırma sağlayan bir teknolojidir.) monitörleri

- Entegrasyon monitörleri (EMS):
Technology Database, Log File, SNMP Trap, Web Service Integration, HP OM Event, HP Service Manager, NetScout Event

- Uygulama sistemleri monitörleri:
Apache Server, Btoadvision Application Server, Checj Point, Cisco Works, ColdFusion Server, COM+  Server, MS Exchange, MS IIS Server, MS ASP Server, F5 Big-IP, News, Radius, WebSphere, MQ Server, Oracle Application Server, SAP, SAP CCMS, Java web application server, Work process, Siebel web server, Siebel log, Siebel web server, SunOne Web server, Tuxedo, UDDI server, Web logic Application server, WebSphere Performance server, UDDI, HAProxy, Memcached

Gösterge panosundaki renkler, izlenen verilerin durumunu gösterir.
- Kırmızı: Kritik bir sorun anlamına gelir.
- Sarı: Uyarı anlamındadır.
- Yeşil: İyi anlamına gelir.

SiteScope templateleri (İzleme şablonları):
Yük dağıtımlar için, büyük değer elde etme süresi sağlar. (Windowx, Linux, Unix) gibi çeşitli işletim sistemleri, yönlendiriciler, Anahtarlar, Sunucular gibi çeşitli cihazlar, E-posta, MS Exchange, Veri tabanları gibi çeşitli hizmetler ve Siebel, SAP gibi çeşitli uygulamalar için, hazır şablonlarla gelir. (80’den fazla kullanıma hazır şablon) Bu karmaşık uygulama ortamları için, monitörleri yapılandırmayı, yerleştirmeyi kolaylaştırır. 

Bir şablonu oluşturduğunuzu ve ardından sadece birkaç tıklamayla, binlerce monitör ayarlanabilir. (Çok büyük dağıtımlara yardımcı olur.)

Her hangi bir değeri değiştirmeniz gerekirse “Publish template changes” (Şablon değişikliklerini yayınla) seçeneğini kullanarak, tüm eşik değerlerini değiştirebilir bu değişiklikleri binlerce sunucuya gönderebilirdiniz.

SiteScope şablonları, dağıtımı kolaylaştırır ve bize tutarlılık sağlar.  Kendi şablonlarınızı tanımlayabilirsiniz. Standardizasyon için, önceden tanımlanmış Solution templateleri” (Çözüm şablonlarından faydalanabilirsiniz. En iyi uygulamalar, çözüm şablonuna yerleştirilmiştir.

Şablon kullanmanın faydaları:
* Herhangi bir uzmanlığa ihtiyaç duymadan tüm sistemleri izleyebilmenizi sağlar. 
* Önerilen tecrübelerle, daha iyi sonuçlar oluşturur.
* Daha hızlı değer elde etmek için, monitörler otomatik olarak tanımlanır ve binlerce uygulama sunucuya dağıtılır.
* Daha düşük toplam sahip olma maliyeti sağlar (Tek bir SiteScope sunucuyla binlerce sunucu ve sistemi izleyebilirsiniz.

SiteScope Solution Templateleri:
SiteScope, uygulama sistemi bileşenlerinin kullanabilirliğini, performansını izleyen ve mükemmel Standardizasyon sağlayan “Solution Templatelere” Çözüm şablonlarına sahiptir. Bu şablonlar;
- Önceden tanımlanmış metrikleri ve önerilen eşik değerlerini dahil eder.
- Ek izleme yetenekleri sağlar.
- İzleme çabanıza hemen başlamak için, birçok sorun giderme ipucu içeren ve en iyi uygulamalar “best prac” kılavuzu ile birlikte gelir.
- Ek sayaçlar
- En iyi uygulamalar
- Kılavuzda önerilen eşik değerleri vardır.
- Şablon performans sorunlarını belirlemenize yardımcı olur.
- E-posta istemcisiyle, MS Exchange sunucu arasında, MS Exchange tarafından E-posta işleme sırasında yada MS Exchange sunucudan istemciye yanıt esnasında neler gerektiğini görebilirsiniz.
- SiteScope heterojen ortamlar için, ajansız bir sunucu ve uygulama izleme yazılımıdır.
- 150’den fazla monitör tipi ile gelir. Çeşitli ana bilgisayar türleri ve uygulama platformların tüm metrik yığınlarını izleyebilirsiniz.
- Toplam sahip olma maliyetini düşürür.
- Kullanımı, dağıtımı ve bakımı kolaydır.
- Sanallaştırma ve buluta hazırdır. Geniş bir sanallaştırma platformu ve izleme desteği sağlar.
- SiteScope, sanal ve Buluta hazır ortamlarda dahil olmak üzere çok çeşitli altyapı ve uygulamaları izlemek için, düşük işçilik ve düşük maliyetle hızlı bir şekilde dağıtılabilir.

Uygulamanın sol tarafında bağlam ağacının alt kısmında balam düğmeleri bulunur. 
Monitors; Bütün izleme ayarlarımız ve Monitör kısmı
Remote Servers; İzleyeceğimiz serverlar
Templates; Uygulamalar
Prefences; Genel ayarlar
Server Statistic; Genel istatistikler 
Tools; Araç çubukları

Bağlam düğmelerinden, Template (Şablonlar): 
Dünya simgesinde Sitescope altında 3 farklı ekran görünür. 
- Monitor Deploymend Wizart
- Solution Templates (Çözüm Şablonları)
- Template Examples (Şablon uygulamaları)

Bağlam düğmelerinden, Preferences (Seçenekler):
  • General Preferences (Genel seçenekler) 
  • Certificate Manegement, Güvenlik sertifikalarını Sitescope ‘un kontrol ettiği ekran.
  • Common Event Mappings, Eventlere nasıl ayar yapılıyor.
  • Ceredential Preferences, Sunuculara erişmek için kullanılan, Kullanıcı adı ve şifre
  • Email Preferences, Mailler, mail serverler için ayarlar.
  • Event Console Preferences,Event konsol ayarları
  • Failover Preferences, Yük devretme Ayarları
  • General Preferences, Genel ayarlar
  • HTTP Preferences, Sitescope ‘un Evend dataları Evend kondola nası göndereceği ile ilgili ayarları seçiyoruz. 
  • Infrastructure Preferences, Sitescope ‘un genel yapısı hakkındaki ayarları seçiyoruz. Tüm ayarlamalar buranın altında bulunyor. 
  • Integration Preferences, Sitescope ‘un diğer ürünlerle entegrasyonun ayarlarına bakılır. Mesela New Integration ikonuna tıklayınca, (Amazan.., APM ürünü , Azure, Data, Diagnotik, Generic, Operations yer alır.)
  • Log Preferences, Sistemin logları nasıl tutacağı, nerede tutacağı ve istersek herhangi başka bir yere göndermesiyle ilgili ayarlamalar görünür. 
  • SNMP Preferences, İzlediği SNMP veya olayları başka bir traps servere gönderme ile ilgili ayarlar.
  • Schedule Preferences, Sitescope ‘un çalışma saatleri
  • Search/Filter Tags, İzlediğimiz sistemlere etiket vererek daha kolay arayıp bulma işlemi yapılabilir.
  • User Management Preferences, Sitescope ‘u kullanacak kullanıcıları oluşturabilir, ve yetkiler ayarlanabilir. 
Bağlam düğmelerinden, Server Statistic:
Sunucu ile ilgili istatistiki bilgileri görürüz. Bu görebileceğimiz bilgiler;
- Dynamic Monitorting, İzleme ile ilgili genel bilgiler
- General, Genel istatistik bilgiler
- Lof files, Sistem günlüklerini tek tek görebiliriz
- Perfex Process Pool, Sitescope ‘un tüm uygulamalarıyla ilgili bilgiler
- PowerShell Process Pool, PowerShell uygulamaları
- Running Monitors, Çalışan ne kadar monitör var, Ne kadar son zamanlarda çalışmış, 
- SSH Connections, Hangi makinalara bağlanmış, ne kadar süre ile bağlanmış
- Telnet Connections, Telnette ne kadar bağlanmış, Nasıl bağlanmış
- WMI Statistics,WMI ile ilgili bağlantı bilgilerini teker teker görebiliriz.

Bağlam düğmelerinden, Tools:
Sitescope ‘un izlediği her şeyle ilgili daha kolay ayar yapabilmemiz için (Araçlar) menüsü altında, Kullanabileceğimiz ve tanımlayacağımız monitörleri deneyebileceğimiz ufak araçlar bulunur.
- Tool applications /News Server Tool
- News server tanımını yapıp onu izleyebilir, içerideki değerlerine bakabiliriz.
- Database Tool, Database lerle ilgili bağlantı bilgilerine bakıp erişim bilgilerini test edebilir ve ona göre database monitörlerimizi tanımlayabiliriz.
- Dbconnection, Dbinformation veya LDAP sistemlerine erişip test yapılabilir.
- Tool mail group name, Mail servere bağlanıp, mail gönderip alma ayarlarını yapabilir ve test edilebilir.
- Network Tools, Sık kullanılan network araçları vardır. 
- Dns tool kısmına girersek, bir dns server grip orada isim çözmeyi deneyebiliriz.
- Netwok Status, kısmında cihazın network durumuna bakabiliriz.
- Ping, kısmında herhangi bir yere Ping atabiliriz.
- Trace, yerinde herhangi bir yere trace yapabiliriz ve izlemeyi görürüz.
- Operating System Tools/Event Log Tool, istenilen sunucudaki sistem günlükleri görülebilir
- Performance Counters Tools, Performans bilgisini
- Processes Tool, Cihazdaki proses bilgisine
- SNMP Tools; Browser, Tool, Trap gibi arçlarla snmp bilgileri edinilebilir.
- Tool utils;
- Regular Exprestion Tool, regex testleri yapılabilir
- XSL Transformation Tool, xsl dosyalarını kontrol edebilir
- Tool.log_analysis.name, Sitescope ‘un loğlarına bakabilir
- SiteScope Log Grabber Tool, Sitescope ‘un tüm loğlarını alıp, gerekiyorsa desteğe gönderilir.
- Web Tools, Weble ilgili araçlar
- FTB Tool, FTB servere ulaşıp oradan bir dosyayı alıp gönderme
- URL Tools, ir sayfayı açma, o sayfa içeriğinde neler var/yok kontrolü 
- Linkcheck.name, sayfa içindeki linkleri tek tek kontrol
- Webservices.name, web servis kontrolü yapabiliriz.

Bağlam düğmelerinden, Monitors:
Dashboard ‘u (Gösterge panelini) inceleyebiliriz. Genel olarak sol taraf ta seçtiğimiz monitörün sağ tarafta nasıl göründüğünü görebiliriz. 
Monitor history, kısmında görmek istiyorsak ekstra ayarlar yapmak gerekir. 
Unifed Console, (birleşik konsol) Bu konsolda genel olarak izlediğimiz her şeyle ilgili bilgileri tek bir noktada görebiliriz.

İstersek Monitors yerine, Servers seçebiliriz. Sitescope healt ‘un sağlığı ya da All Monitors (Tüm monitörler), All Status (Tüm durumlar) yada hatalar, uyarılar gibi kısımları filtreleyebiliriz.

Event Console kısmında, Cihazın üzerindeki tüm eventleri (Olayları) görebiliriz.
Multi-View kısmında, Pekçok ekranı tek noktada görebiliriz. Manage kısmında;
- Monitors, Sitescope Healt durumunu görebiliriz.
- Remote Servers, Tek tek serverları izleyebiliriz.
- Templates, sistemin üzerindeki şablonları görebiliriz.


Kaynaklar:
* BTK akademi - Notlar
* https://www.leadpro.com.tr/solarwinds
* https://www.manageengine.com/tr/network-monitoring
* https://www.paessler.com/network-monitoring-tool-prtg?gclid=CjwKCAjw2K6lBhBXEiwA5RjtCel8CkaUS06w7CJUk__A_2ns3QJFPPgd6UiNIBlVXt0NuFUER2SH9hoC4R0QAvD_BwE
* https://www.nagios.org
*https://docs.microfocus.com/NNMi/10.30/Content/Use/nmConsoleHelp/nmConIntro0100About.htm#table-1
Resimler:
* https://www.leadpro.com.tr/wp-content/uploads/2022/05/Screen-Shot-2022-05-08-at-13.43.14-1200x787.png
* https://www.manageengine.com/tr/network-monitoring/images/v1/slider-8.png
* https://hlassets.paessler.com/common/files/screenshots/prtg-v17-4/basics/welcome-2.png?
* https://www.nagios.com/products/nagios-core
* https://www.zabbix.com/whats_new_6_2
* https://miro.medium.com/v2/resize:fit:720/format:webp/1*WAA1qlVc3CFszs-Q5nstNw.png
* https://www.broadcom.com/media/blt4ac44e0e6c6d8341/blt296e41197ee53e88/6051c8bbf267a01e05d3bbf1/1520362797891.png?width=722
* https://docs.microfocus.com/NNMi/10.30/Content/graphics/ConsoleFeatures.png
* https://docs.microfocus.com/mediawiki/images/c/c0/11.41/Use/images/Unified_Console.png
* https://gdm-catalog-fmapi-prod.imgix.net/ProductScreenshot/fddbe036-cb56-4cb2-b99f-263b81724d16.png?auto=format&q=50
* https://gdm-catalog-fmapi-prod.imgix.net/ProductScreenshot/8ea9f4fb-20aa-4094-b099-d711cb922e8d.png?auto=format&q=50
* https://gdm-catalog-fmapi-prod.imgix.net/ProductScreenshot/38b1e648-3ab4-431c-bf80-b256243282d7.png?auto=format&q=50
* https://gdm-catalog-fmapi-prod.imgix.net/ProductScreenshot/cda1fe2c-d559-43dd-8e5c-3522d078a0e1.png?auto=format&q=50
* https://gdm-catalog-fmapi-prod.imgix.net/ProductScreenshot/8ea9f4fb-20aa-4094-b099-d711cb922e8d.png?auto=format&q=50
* https://gdm-catalog-fmapi-prod.imgix.net/ProductScreenshot/e6ac9136-3b41-4bf5-8916-48bd282aa039.png?auto=format&q=50
* https://gdm-catalog-fmapi-prod.imgix.net/ProductScreenshot/8ea9f4fb-20aa-4094-b099-d711cb922e8d.png?auto=format&q=50
* https://isttelkom.istanbul/images/2022/09/veri-hiz.jpeg
* https://www.ulukom.com.tr/media/content_uploads/teknikhizmetler_sunucuizleme.jpg?auto=format